Do ukončení podpory Atassian Serveru zbývá 100 dní 10 hodin 20 minut 13 sekund Chci konzultaci

Nástroj na řízení procesů spojených s Change managementem pro IT v O2

Atlassian JIRA se v O2 stává klíčovým nástrojem pro procesy spojené s demand management, change management, release management.

Charakteristika zákazníka

Společnost O2 je největší integrovaný poskytovatel telekomunikačních služeb na území České republiky. K dnešnímu dni provozuje téměř osm milionů mobilních a pevných linek, díky nimž je dlouhodobě na vedoucích příčkách poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě.

Společnost O2 disponuje nejkomplexnější nabídkou hlasových a datových služeb v České republice. Zvláštní pozornost věnuje využití růstového potenciálu především v oblasti ICT. Přístup k datovým centrům o celkové rozloze 7 300 metrů čtverečních patří k největším hráčům v oblasti hostingových a cloudových služeb.

O2 je také největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku, a to díky spuštění O2 TV, kde je hlavní pozornost zaměřena na sportovní přenosy světových klání.

Cíle a přínosy projektu

Atlassian JIRA a Confluence jsou v O2 využívány již řadu let. Díky pozitivním ohlasům uživatelů napříč O2 bylo v roce 2014 rozhodnuto o rozšíření využití systému.

Jedním z hlavních důvodů je zvýšení přehlednosti procesu zavádění změn v IT, jejichž počet dlouhodobě narůstá, přičemž se zvedá také počet dodavatelů aplikací, kterých se tyto změny týkají. Řízení schvalování a realizace požadavků v korporátním prostředí je velmi náročné na řízení součinnosti vlastníků změny. JIRA poskytuje ideální nástroj ke komunikaci a součinnosti všech zainteresovaných rolí.

Opakující změny konfiguračního charakteru mohou být díky možnosti akceptace v nástroji odbavovány velmi rychle.
Struktura požadavku na změnu umožňuje v JIRA evidenci dat, kterou dosud nebylo možné s ideou předávat k dalšímu zpracování.
Uživatelé využívají customizované dashboardy, které zobrazují rychlé přehledy bez nutnosti kontaktovat change managera nebo business partnera odpovídajícího změnu. JIRA je nejen nástrojem pro realizaci změn, ale také cenným prostředím, ve kterém dochází ke sběru ideí, které do fáze vzniku nepostoupí.

Realizace projektu

I přesto, že jsou procesy operátora velmi rozsáhlé, jsou standardní funkce nástroje JIRA k implementaci dostačující (typy požadavků, rozsáhlá workflow a schvalovací procesy). Specifické požadavky O2 byly realizovány pomocí několika na sobě nezávislých pluginů. Tyto pluginy vytváří nadstavbu detailu změnového požadavku v JIRA. Detail byl rozšířen o několik specifických oblastí se novými atributy.

Aby nebyl ohrožen běh ostatních projektů v JIRA, jsou všechny nové pluginy plně konfigurovatelné tak, aby ovlivňovaly pouze žádoucí projekty a části systému JIRA.

Celá implementace je prováděna v sídle zákazníka. Zadávání a akceptace jednotlivých dílčích částí probíhá na denní bázi. Tento přístup k vývoji je velmi produktivní a snižuje riziko nesprávně definovaného zadání. Do procesu implementace jsou zapojeni zástupci všech oddělení uživatelů. Společně nad procesy debatují, přičemž je diksuze řízena konzultantem JIRA Atlassian tak, aby navržené řešení bylo v souladu s filozofií produktu.

Nechte nám na sebe kontakt a naši odborníci se vám ozvou. Neradi píšete? Kontaktujte experta na telefonním čísle +420 725 761 338

Důvěřují nám tyto firmy

close

Přicházíme s

MoroSystems Orchestra!