SAZKA: Implementace nástrojů na projektové řízení
Aby mohla SAZKA bez problémů řídit IT i non-IT procesy, implementovali jsme pro ně řešení vystavěné na serverových produktech Atlassian Jira Software a Jira Service Management.
Délka projektu
06/2019 – současnost
Velikost týmu
5 lidí
Použité technologie
Atlassian Jira Software, Jira Service Management, NGINX, MSSQL, ADFS, CentOS
Problém klienta
SAZKA, nejstarší a největší loterijní společnost v Česku, se na oddělení vývoje potýkala s roztříštěností používaných nástrojů, navíc jim chyběl přehled o plánu a stavu aktuálních vývojových projektů.
Situaci mohla vyřešit pouze implementace vhodného end-to-end nástroje pro řízení vývoje software (SW), který by v SAZKA nastolil jednotné prostředí a sjednocený proces pro všechny agendy, transparentní komunikaci napříč interními a externími týmy a poskytl přehled o stavu všech vyvíjených systémů. Řešení navíc muselo být snadno konfigurovatelné, aby se SAZKA Technology divizi s nástrojem dobře pracovalo. Rozhodnutí proto padlo na Atlassian nástroje, které jsou dostatečně flexibilní, jednoduše konfigurovatelné a uživatelsky přívětivé.
S řešením Jira měli zaměstnanci SAZKA Technology divize pouze částečnou uživatelskou zkušenost. Navíc se potýkali s nedostatkem vlastních kapacit pro zajištění implementace. SAZKA se tedy obrátila na náš Atlassian tým.
Řešení
Hlavní řešení jsme vystavěli na Atlassian Jira Software a Jira Service Management (server). Za pomoci Jira Software a doplňků třetích stran jsme implementovali jednotný proces a prostředí pro všechny vývojové projekty. Zavedením Jira Service Management jsme řešení rozšířili o interní service desk a incident a defect management, takže kromě změn a nových požadavků může klient v Jira řídit i opravy chyb a incidentů.
Celé řešení jsme dále integrovali s několika různými dodavatelskými service desky tak, aby dodavatelé mohli požadavky řešit ve svých systémech (např. Jira, ZenDesk). Částečné automatizace vývojového procesu jsme dosáhli pomocí custom Groovy skriptů s využitím appky ScriptRunner. Součástí dodávky byl také custom vývoj mini-doplňku pro integraci Jira s ESB SAZKA pro odesílání notifikačních SMS.
S klientem jsme odvedli kus práce, ale ještě nekončíme – pro SAZKA zajišťujeme podporu řešení 24/7 a ladíme IT service desk před jeho nasazením do ostrého provozu.
Zajímavosti a výzvy
Klient byl s novým řešením tak spokojený, že se rozhodl implementovat Jira Software i v non-IT odděleních. V současnosti tak Jira Software používají nejen vývojáři, ale například i zaměstnanci oddělení Risk management a Compliance.